In alle locaties van DSV wordt er geleidelijk een nieuw systeem van betalen geïntroduceerd.

Waarom gaat dit gebeuren?
Er zijn een aantal redenen waarom er gekozen is om het kassa systeem te veranderen, dit zijn;

  • vereenvoudiging voor de cliënt
  • DSV wil in verband met de veiligheid zo min mogelijk contant geld in huis hebben
  • DSV wil naar een efficiëntere administratie van de facilitaire verkoop

Uiteraard zal de verandering in goed overleg met de cliënten gaan plaatsvinden en we gaan het geleidelijk doen om iedereen, de medewerkers, cliënten en familie, te laten wennen aan het nieuwe systeem.

Zoals u gezien heeft staan er nu op alle locaties van DSV nieuwe kassa’s in de toko.
Op dit moment kan iedereen nog cash of per pin betalen, dit om de overgang naar cashless betalen rustig te laten plaatsvinden en om de medewerkers te laten wennen aan het systeem. Ook moeten de kassa’s nog precies conform onze wensen door de leverancier worden ingericht zodat alles precies gaat werken zoals u en wij dit willen.

Zodra dit gebeurd is krijgen de cliënten die dit willen, uiteraard na een uitvoerige informatie, een cliëntenpas. Deze cliëntenpas is een kaartje die langs de kassa gehaald wordt en op deze manier worden de inkopen geadministreerd. Achteraf krijgt u van de organisatie een gespecificeerde factuur van de aankopen en deze zal door middel van automatische incasso worden geïncasseerd.De cliëntenpas is dus geen betaalpas maar een registratiemiddel!!!

Cliënten, familie en bezoekers hebben ten alle tijden de keuze om in de toekomst of via de cliëntenpas of door middel van de pinpas te betalen.

De planning is dat we de cliëntenpas medio oktober gaan invoeren en dan zal het niet meer mogelijk zijn om cash te betalen bij de diverse locaties van DSV.

In de toekomst zal de cliëntenpas ook gebruikt kunnen worden in het restaurant. Uw genoten maaltijd of drankjes kunnen via de cliëntenpas geregistreerd worden of via een pinbetaling voldaan worden.

Ook is het een mogelijkheid om het cashless systeem uit te breiden zodat ook medewerkers hiervan gebruik gaan maken maar hierover wordt nog nagedacht.

Hoe makkelijk zal het zijn als u uw familie op visite krijgt en u doet een gezellig samenzijn in het restaurant met een hapje en drankje en u op dat moment niet hoeft te betalen, maar gewoon tegen de gastvrouw zegt dat ze de cliëntenpas langs de kassa mag halen.

Met vriendelijke groet,
Bob van Ingen Schenau
Facilitair coördinator Rustoord